ח"כ עזריה ב'קול חי': "ישנם אזרחים שלא מעוניינים לאכול כשר" • האזינו

    דוד לזר 1 Comment on ח"כ עזריה ב'קול חי': "ישנם אזרחים שלא מעוניינים לאכול כשר" • האזינו
    22:40
    06.05.24
    אבי מימרן No Comments on איתור גופתו של ליבמן הי"ד: רב המכון המשפטי מספר

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ח"כ רחל עזריה מסיעת 'כולנו' שעוד בהיותה חבר מועצה בירושלים ניהלה את מאבק הכשרות כנגד בלעדיות הרבנות הראשית לישראל – שוחחה הערב (ראשון) ב'מהדורה המרכזית' עם אבי מימרן ב'קול חי'.

    "הרבה מאוד אנשים מאזרחי המדינה שומרים כשרות ורוצים לשמור על כשרות, גילינו שהמונופול של הרבנות גורם לכך לעליית מחירים וזה לא ענין של הכשרות אלא של המונופול של הרבנות הראשית", אמרה ח"כ עזריה.

    "דבר נוסף, שקשור לבעלי עסק מסעדות ובתי קפה, הרבה מאוד אנשים מעוניינים בכל מיני כשרויות שונות כמו שקיים בחברה החרדית יש כשרויות שונות וגם לא במגזר החרדי, הרב של הטכניון שהוא רב מוכר – לא היה מעוניין לשלם הרבה על כשרות של הרבנות, ברגע שאתה בתחרות המחירים ירדו ולכן הצענו לדאוג לכך שלא יהיה מונופול בשוק הכשרות".

    לדבריה של עזריה, את כללי הכשרות הרבנות הראשית תקבע, "יש לי הצעת חוק שהרבנות תגדיר בעצמה את טיב הכשרות על פי כמה רמות של כשרות, למשל חלב עכו"ם יהיה דרגה שונה וגופי הכשרויות השונים יבחרו לעצמם באיזה דרגה להיות".

    עזריה סיפרה כי "בנושא הכשרות התעסקתי מיד לאחר שהתעסקתי עם הבחירות לרבנות ירושלים, הבנתי שיש בעיה קשה ברבנות שלא תמיד המשגיחים עושים את עבודתם כמו שצריך, ההצעה שלנו היא, אנחנו מבינים שיש בעיה בא נראה אם אנחנו יכולים לטפל בה".

    כמו"כ ח"כ עזריה התייחסה למשל בין משרד הבריאות שאף הוא מחייב אישור מבתי חולים ובתי מרקחת: "המדינה לא מנהלת את בית המרקחת, היא קובעת רק את הכללים, וגם: יש הבדל כי בכשרות ישנם אנשים שאומרים 'אנחנו לא רוצים לאכול כשר' ואתה לא יכול להכריח אותם".

    "בעבר נושא הכשרות היה מאבק בין חרדים לחילונים, היום החילונים אומרים אנחנו רוצים כשרות ולא בגלל הענין הכלכלי אלא כי אנחנו מאמינים בזה".

    בסיום דבריה, התייחסה ח"כ רחל עזריה למשבר התקציב המאיים על הקואליציה הצרה ואמרה כי "לא התנגדנו לקצבאות ילדים, אבל ברגע האמת אנחנו פותחים את הקופה ובודקים מה יש, להגדיל את הגרעון זה אומר שנגביר כל שנה את הריבית".

    האזינו לראיון המלא:



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      אני ממחר הולך להקים 'תו תקן' אלטרנטיבי כי יש אנשים שלא רוצים תו תקן וזה גם גורם לעליית מחירים
      די למונופול של מכון התקנים!!!!!!!!!!!